Pàgines

divendres, 21 d’octubre del 2016

Introducció al llenguatge de programació



Com a una de les primeres novetats que cal destacar aquest curs és la introducció, als alumnes de sisè, en la lògica del llenguatge de programació.

Aquest és un llenguatge que es preveu que serà molt important dominar en el dia de demà, ja que es calcula que un 65% de les feines que tindran els nostres alumnes encara no existeixen, i moltes d'elles estaran relacionades amb el llenguatge computacional.

En aquesta àrea els alumnes aprenen a treballar en equip, a resoldre problemes i reptes i a relacionar-se amb un llenguatge lògic que han de saber aplicar en diferents situacions.

Amb aquest treball també fomentem aspectes tant importants com la creativitat i la persistència, molt necessàries per tal de resoldre les diferents situacions que anem plantejant.

A continuació comentem un resum de les activitats que durem a terme:


www.code.org
Aquesta és una pàgina on s'aprenen els fonaments del llenguatge de programació, de manera lúdica i autònoma, els alumnes han de resoldre trencaclosques, donant correctament les ordres de programació. A casa també s'hi poden connectar i avançar de manera individual al ritme que cadascú vulgui. Cada dia més escoles d'EUA i d'Europa introdueixen aquesta pàgina per treballar-la amb els alumnes.

Un altre recurs que introduïm és l'scratch, un programa creat pel famós MIT (Massachussets Institute of Tecnology), on, seguint el llenguatge que aprenem a la pàgina anterior (code.org), començarem a crear històries animades i petits videojocs.
https://scratch.mit.edu
 Més endavant també hi ha previst l'ús de petits robots educatius que anirem introduint i que aprendran a fer funcionar amb els coneixements que hauran treballat.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada